U drugom videu ciklusa NMG@KARANTENA umjetnica Nada Maleš nam objašnjava zašto smatra svoj rad Dalmatinka aktualnim za današnje vrijeme. S izložbom Dalmatinka predstavila se u sklopu ciklusa NMG@PRAKTIKA u rujnu 2018 godine.
Radi se o seriji fotografija koje bilježe interijer i arhitektonske elemente srušene sinjske tvornice konca Dalmatinka. Slučaj Dalmatinke je nesretna priča naše hrvatske povijesti. Nekada simbol prosperiteta i modernizacije cetinske krajine Dalmatinka je zapošljavala stotine žena te među ostalim pridonijela njihovoj emancipaciji i borbi protiv do tada izuzetno patrijarhalnog društva. No nakon rata, krivnjom (ne)odgovorne države i politike njenih moćnika, Dalmatinka čekajući privatizaciju postaje izgubljen slučaj i okončava (etimološka simboličnost). Rušenjem Dalmatinke zapečaćen je jedan bitan povijesni period tog kraja i njegovih ljudi. Nada u svojim fotografijama s namjerom rehumaniziranja bilježi posljednje trenutke tog moćnog zdanja i prenosi impresije koje pronalazi izuzetno estetski vrijednima unatoč dotrajalosti i zapuštenosti. U ovom obraćanju kratko i jasno reflektira koliko je situacija Dalmatinke primjenjiva na vrijeme u kojem se trenutno nalazimo.
_________________________________
Nada Maleš rođena je 1993. u Hrvatskoj. Završila je preddiplomski studij Dizajna vizualnih komunikacija na Umjetničkoj akademiji u Splitu, a posljednji semestar provela je u Peter Brehens School of Arts u Düsseldorfu pod mentorstvom Mareike Foecking. Danas živi i radi upravo u Düsseldorfu.
________________________________
Za realizaciju videa zaslužni su:
Montaža uvodne i odjavne špice: Tihana Mandušić
Zvuk uvodne i odjavne špice: Hrvoje Pelicarić
Vizual: Nikola Križanac
Montaža videa: Tihana Mandušić
Snimanje: Nada Maleš
Kustosice ciklusa NMG@KARANTENA: Natasha Kadin, Ivana Vukušić, Tina Vukasović Đaković