NMG@PRAKTIKA: UZGON // izložba TOWARD EUROPE + Ekspedicija

EKSPEDICIJA: ponedjeljak, 14. ožujka,

polazak s Prve vidilice u 14:45 h

OTVORENJE uz eksperimentalni pop-grindnoise-
jazz Dj set by DJ rono and djono:
četvrtak, 17. ožujka u 20 h

 

TRAJANJE IZLOŽBE: 17. — 25. ožujka 2016.

 

NMG@PRAKTIKA

Galerija PRAKTIKA

Dom mladih

Ulica slobode 28, Split

RADNO VRIJEME: pon – pet 18 – 21 h

 

 

O RADU

 

Magarac umjetnik i njegove ljudske kolege umjetnici, postat će ultimativni suprematisti, oni koji će pružiti otpor svijetu koji smo sami stvorili a koji nas želi uništiti.

 

Manifest 1 / Sivo na sivom

Hrvoje Cokarić / 2015.

 

Sve je u pogledu. Čovjek postaje svjestansamog sebe u trenutku kada uzvraća pogled životinji. Uočene sličnosti i razlike temelj su čovjekova odvajanja od prirode, njegovog kulturnog razvoja, razvoja koji ne bi bio moguć bez tog najbližeg kruga drugara, drugih životinja. Početak prekida tog stoljetnog drugarstva u svom eseju Zašto gledati životinje? (1) iz 1977. godine John Berger pronalazi u vremenu industrijske revolucije 19. stoljeća. Potpuno nestajanje životinja iz čovjekove svakodnevnice Berger smješta u vrijeme korporacijskog kapitalizama 20. stoljeća kada životinje, nakon što su u prethodnoj fazi bile eksploatirane kao strojevi, postaju sirovine. Paralelno ekonomskom iskorištavanju životinja i njihovom fizičkom nestanku iz svakodnevnice čovjeka Berger razotkriva i njihovu kulturnu marginalizaciju. Kao životinje zatočene u zoološkim vrtovima, koji se, eto, javljaju širom Europe baš u vrijeme industrijske revolucije, one postaju dio svijeta spektakla. Pogled koji je nekad bio obostran u zatočeništvu postaje jednosmjeran, životinje postaju predmet čovjekove opservacije. Upravo u ruševinama jednog takvog mjesta, splitskog zoološkog vrta započinje i priča koju je pokrenuo Hrvoje Cokarić iz Uzgona. Iz zoološkog vrta u zatvaranju Hrvoje je negdje prije dvije godine po prvi put izveo na slobodu Marjana dva mlada tovara koji se zovu Marina Abramović i Kazimir Maljevič. Izlaskom iz zatočeništva tovari postaju umjetnici koji obnavljaju davno izgubljene veze čovjeka i životinje, veze nekada sveprisutne u našim krajevima. A ta veza uspostavlja se pogledom. U slobodi Marina i Kazimir uzvraćaju pogled čovjeku i tako mu pružaju mogućnost uspostavljanja izgubljene veze s prirodom. O tome koliko smo spremni prihvatiti njihov pogled, prihvatiti postojanje drugog, ovisi budućnost same Zemlje. Kako i nova antropologija tako nam i pogled tovara govori da je postojanje uvijek postojanje nekim (2). Dakle bez tovara nema ni nas.

 

1 — John Berger, Why look at animals (1977.)

2 — Donna J. Haraway, When Species Meet (2008.)

 

 

O AUTORU

 

Udruga Uzgon aktivna je od 1994. godine kada organizira prvi Art Squat u zgradi Doma Mladih, festival koji s vremenom prerasta u neformalnu organizaciju udruga. Udruga se i formalno registrira 1998. te godinu kasnije pristupa koaliciji udruga Glas 99. Tada pokreće i inicijativu za osnivanje Koalicije udruga mladih u Splitu koja se i osniva dvije godine kasnije. Kroz svoj dvadesetogodišnji rad udruga na većini projekata problematizira socijalno ugrožene skupine i manjine.

Rad Uzgona realizira se kroz četiri sekcije. Zidar Betonsky glazbena je sekcija koja je na nezavisnoj glazbenoj sceni pristuna od 1995. Zidar Betonsky radio je glazbu za niz kazalištnih predstava kao što su Konzul (2000.), Olovni vojnici (2001.), Edip (2002.), Hekuba (2011.), Mali plamen (2007.). Fraktal Falus Teatar kazališna je sekcija Uzgona koja djeluje od 1994. i do danas je izvela niz predstava. To su Otmica Europe (1994.), Stolice (1994.), Ribar (1995.), Razgovor s Bogom (1996.), Šah-mat (1997.), Olovni vojnici (1998., 2001.), Vena cava (1999., 2001.), Jezici (2005., 2006.), Judita 360 (2009.), Judita (2010.), Proces – protokol (2011.), Victimize (2012.). Lutkarsko zanatska sekcija Behemot u periodu od 1995. do 2008. izrađuje krnje za potrebe splitskog karnevala. Resign je dizajnerska sekcija koja od 1995. dizajnira web i grafičke materijale udruge. U periodu od 2006. do 2008. u Galeriji 4, u staroj gradskoj jezgri održava cjelogodišnji novomedijski izložbeni program. Godine 2008. sekcija producira dokumentarno – igrani film Put kese i pokreće istoimenu ekološku kampanju.

 

 

KUSTOSI: Tonči Kranjčević Batalić, Tina Vukasović
AUTOR TEKSTA: Tonči Kranjčević Batalić
DIZAJN: Nikola Križanac
KUSTOSI PROGRAMA NMG: Natasha Kadin, Tonči Kranjčević Batalić, Tina Vukasović
POSTAV I DOKUMENTACIJA: Tihana Mandušić
DONATORI: Nacionalna zaklada za razvoj civilnog društva, Ministarstvo kulture RH, Zaklada Kultura nova, Grad Split
ZAHVALE: KUM, MKC

 

 

https://www.facebook.com/events/1535344090094334/

http://split.com.hr/novosti/kultura/izlozba-toward-europe-u-galeriji-praktika

http://www.culturenet.hr/default.aspx?id=69344

http://infozona.hr/news/magarac-umjetnik-u-domu/8865

http://kulturpunkt.hr/content/izlaskom-iz-zatocenistva-tovari-postaju-umjetnici