LAV PARIPOVIĆ: Draft Paintings
20 – 27 / 03 / 2025
OTVORENJE: Četvrtak, 20. ožujka 2025. u 20:00
Izložba je otvorena za posjetitelje od ponedjeljka do petka u radnom vremenu galerije od 17 do 20 sati.
Galerija Kluba Kocka, Dom mladih Split,, Slobode ul. 28


O RADU
U radovima Lava Paripovića slika nije statičan objekt, već proces u stalnom mijenjanju. Stop-motion video forma, koju koristi kao proširenje slikarskog medija, ne prikazuje završen prizor, nego slijed – tragove koji dolaze, nestaju i ponovno se vraćaju. Slikarska gesta ovdje ne traži svoj kraj; ona kruži, mijenja se, transformira, dok slika ostaje otvorena – kao prostor stalnog potencijala. Paripović je ranije koristio pojam „slikarski loop“, no aktualni rad pomiče fokus prema složenijem fenomenu – slici kao dinamičnom entitetu u kontinuiranom ciklusu intervencija. Njegovi “draft paintings” nisu tek skice, već slojeviti zapisi procesa. Tragovi nanošenja, brisanja, prekrivanja i otkrivanja boje nisu usputni – oni postaju struktura slike, njezin ritam.
U tehničkom smislu, rad se sastoji od niza stop-motion videa koji bilježe sekvence slikarskih intervencija izvedenih na jednoj površini. Slika nastaje i nestaje u kadrovima – boja se nanosi, briše, ponovno prekriva, a svaki kadar postaje dokument trenutka unutar procesa. Video radovi su projicirani na zidu galerije, dok su istovremeno u prostoru prisutni fizički elementi – zidne slike – koje tvore ambijentalnu instalaciju. Izložbeni postav uspostavlja dijalog između slike u vremenu (video) i slike u prostoru (materijalni tragovi), pri čemu galerijski prostor funkcionira kao produžetak rada, a ne samo mjesto njegove prezentacije.
Kroz ponavljanje slikarskih radnji, Paripović suptilno razotkriva zakonitosti onoga što se često doživljava kao intuitivni čin. Svaka gesta nosi težinu, ali i otvara prostor za onu sljedeću. U tom neprekinutom lancu intervencija, slika se ne zatvara – ona traje, ostaje u prijelazu. U središtu rada nije forma, nego procesualnost. Videoradovi bilježe upravo ono što se inače briše – trag pokreta, ponavljanja, nestajanja. Pojmovi boje, plohe, crte i tonskih odnosa ovdje se ne pojavljuju kao završeni elementi, već kao varijable unutar sustava koji se stalno preispituje. Kroz iterativne postupke, slika ne postaje prikaz, nego trag procesa koji je u tijeku.
U radovima CMYK, Grey Scale i Op Lines, autor dodatno istražuje kako različiti koloristički i grafički sustavi mijenjaju percepciju slike. Stop-motion tehnika omogućuje promatraču uvid u slikarsku strukturu – naslage, brisanja, prekrivanja – geste koje inače ostaju izbrisane ili nevidljive, sada postaju glavni nositelji značenja. Slika se više ne definira onim što prikazuje, već onim što otkriva o vlastitom nastajanju. Izložba Draft Paintings promišlja i prostor – galeriju, ne kao neutralni okvir, već kao aktivnog suigrača. Zidovi, projekcije, refleksije svjetla i fizikalnost boje tvore novu vizualnu dinamiku, u kojoj slika reagira na prostor, a prostor na sliku. Gledatelj više nije promatrač, nego sudionik procesa, uronjen u ambijentalnu mrežu slike u nastajanju.
Slika, u Paripovićevoj koncepciji, ne traži zaključak. Naprotiv – on nam izmiče. Kada se slika smatra dovršenom? Je li uopće moguće govoriti o završetku slike, ako ona već u sebi nosi mogućnost da bude drugačija? Možda je svaki kadar tek prijelazna točka, a svaka gesta – početak nečega novog. Ova izložba ne donosi konačne odgovore, već otvara prostor u kojem se slikarstvo ne razmatra kao dovršeni produkt, nego kao proces koji se, svaki put iznova, otkriva u odnosu s vremenom, prostorom i pogledom.
O AUTORU
Lav Paripović (1989.) vizualni je umjetnik koji živi i radi u Zagrebu. Diplomirao je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 2015. godine s pohvalom cum laude. Dobitnik je nagrade za mladog umjetnika HDLU-a (2016.) te Kontrapunkt nagrade Vladimir Dodig Trokut – Iva Vraneković (2024.). Njegov rad obuhvaća slikarstvo, video i prostorne intervencije. Izlagao je na brojnim samostalnim i skupnim izložbama, među kojima se izdvajaju: CMYK, Galerija Flora, Dubrovnik (2022); Totalka, Galerija SC, Zagreb (2018); No Comment, Dioklecijanovi podrumi, Split (2018); Salon mladih „Pao sat u bunar“, HDLU, Zagreb (2024); OSTRALE Biennale, Dresden (2021); DRAW – međunarodna izložba suvremenog crteža, MKC Split (2022); 4. i 3. Bijenale slikarstva, HDLU, Zagreb (2017., 2015.). Uz galerijski rad, aktivan je i u kontekstu ulične umjetnosti, s nizom murala i intervencija u javnom prostoru realiziranih u okviru festivala i nezavisnih kulturnih programa.
IMPRESSUM
KUSTOSICA / Jelena Šimundić Bendić
KUSTOSI PROGRAMA NMG / Natasha Kadin, Vedran Perkov, Jelena Šimundić Bendić
PRIJEVOD / Katarina Duplančić Dugopoljac
DOKUMENTACIJA / Glorija Lizde
POSTAV / Lav Paripović, Jelena Šimundić Bendić
DONATORI / Ministarstvo kulture i medija RH, Grad Split
MAVENU PODRŽAVA / Zaklada Kultura nova
ZAHVALE / KUM, MKC, PDM, Marijana Gradečak, Klara Šoštarić
DIZAJN / Nikola Križanac
TISAK / Kopiring