NMG@PRAKTIKA: Predrag Pavić // Optički šou

OTVORENJE: petak, 21. svibnja 2021. u 21:00
NMG@PRAKTIKA, Klub KOCKA
Dom mladih Split, Ulica slobode 28

Izložba je otvorena do petka, 28. svibnja, a pogledati je možete prethodnom najavom na broj: 0989602701


 

O RADU:

MALE PODVALE I VELIKE STRASTI
Predrag Pavić je čovjek s tisuću strasti. Prema svemu što radi, misli ili osjeća, prilazi beskrajno gorljivo. Ide do ekstrema. Ako nešto voli, onda to voli bez zadrške. Ako nešto ne podnosi, jasno daje do znanja svoje mišljenje. Brutalno i iskreno. Između ta dva stava nema mjesta suptilnom nijansiranju. Rijetko kada je prema nečemu indiferentan. Stvari koje mu nisu od interesa mogu jednostavno prestati postojati. U stvari, za njega ne postoje.
Posebno su zanimljive rasprave s njim. U obranu svojih stajališta neće koristiti samo argumente. Živo gestikuliranje, mahanje rukama, podizanje glasa, nadglasavanje ili utišavanje oponen(a)ta dio su igre u kojoj hedonistički uživa. Kao kod većine igara, pobjeda je ultimativni cilj. Predragu poraz jednostavno nije opcija. Često i na vlastitu štetu, neće odustati od svog stava. Time bi poništio samu bit igre. Neriješen rezultat ionako nikoga ne zadovoljava.
Strast i igra u njegovim radovima stapaju se u jedno. Bez obzira koliko su zamisli i ideje naizgled nemoguće za izvesti, on od njih neće tek tako odustati. Potencijalni fijasko neće ga odvratiti. Pokoja prilagodba stvar je svjesnog rizika. Želja da se rad napravi je veća.
Poput svakog pravog majstora igre, Predrag se koristi trikovima, podvalama i smicalicama kako bi uhvatio protivnika nespremnog. Podvalit će tako falsifikat umjesto rada kojega je otuđio iz muzeja, da bi taj ukradeni rad kasnije izložio na svojoj samostalnoj izložbi. Koštalo ga je to jednog prijateljstva, ali i zaradilo nagradu. Drugom prilikom, bez da je ikoga pitao ili obavijestio, probio je rupu u podu galerije, spojio prizemlje i kat, jer je to bilo najpraktičnije rješenje da se rad izvede. Dovedena pred svršen čin, ravnateljica galerije je mogla samo dopustiti da nastavi s radom. Njeno mišljenje, situacija u kojoj se našla, Predragu nisu značili bog zna što. Zadovoljno je na otvorenju konstatirao: Pobjeda!
Neke strasti i slasti prerastaju u obožavanje. Predmet su glorificiranja. Fetiš.
A Pavić ih ima pregršt.
Svjedočio sam, jednom prilikom, Predragovom slavljenju komada slanine. Ta interpretacija o savršenstvu; tu količinu adoracije i ljubavi upućenu komadu mesa nikada do tada nisam vidio. U svom tom idealiziranju, slanina je postala leteći tepih, jer joj letenje sklad dopušta. Do te mjere je perfektna. Nije bilo teško zamisliti ga kako sjedi na tom tepihu prekriženih nogu, s velikim turbanom na glavi, u stanju blažene nirvane dok se sile kozmosa – prirode, čovjeka i pancete – stapaju u Jedno.
Optički šou interaktivna je svjetlosna instalacija koja predstavlja istoimeni otvoreni slučajni arhiv čarapa (najlonki). Kako je taj, gotovo proziran i nevidljiv materijal, toliko zamaman? Što ga čini toliko primamljivim? Arhiv koji se trenutno sastoji od pedesetak različitih uzoraka popunjavati će se tokom vremena. U tu svrhu izrađen je objekt / projektor koji služi kao povećalo uzoraka. Slika koju vidimo struktura je materijala i ornamenata tkanine.
Publika izložbe pozvana je da sama prouči različite uzorke. Slutim da se u toj ponudi interakcije s publikom krije Predragova mala podvala. Poziv na sudjelovanje i pristanak na njega učinit će nas predmetom bihevioralnog eksperimenta. Hoćemo li se ponašati i djelovati u skladu s predviđanjiima? Hoćemo li s istom strasti i ugodom rukovati uzorcima? Ima li sličnosti i koje su razlike u ophođenju prema ovim predmetima?
Ne znam do kojeg će zaključka Predrag doći, nije me ni briga. Iskoristit ću ovu priliku da istražim i ja neke stvari koje me odavno kopkaju kada su najlonke u pitanju.
– Vedran Perkov

 


 

O AUTORU:

Predrag Pavić rođen 1982. god. u Zagrebu, diplomirao je 2011. godine na Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu. Izlagao je na više skupnih i samostalnih izložbi u Zagrebu, Splitu, Puli, Osijeku, Geteborgu, Cataniji, Sofiji, Dusseldorfu, Gdanjsku te je nagrađivan za svoj rad: Velika nagrada 10. Trijenala kiparstva, nagrada za najboljeg diplomanta ALU u 2011. godini, Velika nagrada Emanuel Vidović na 38. Splitskom salonu, nagrada hrvatske sekcije AICA na 12. Trijenalu kiparstva, dobitnik nagrade Radoslav Putar 2019. Živi i radi u Zagrebu.

 


 

IMPRESSUM:

KUSTOS IZLOŽBE: Vedran Perkov
KUSTOSI PROGRAMA NMG: Katarina Duplančić, Natasha Kadin, Vedran Perkov
DIZAJN: Nikola Križanac
PRIJEVOD, POSTAV i DOKUMENTACIJA IZLOŽBE: Katarina Duplančić
DONATORI: Ministarstvo kulture i medija RH, Grad Split
MAVENU PODRŽAVA: Nacionalna zaklada za razvoj civilnog društva, Zaklada Kultura nova
ZAHVALE: KUM, MKC, PDM

 


 

FB event

 


Press:
Visit Split
PDM
Culturenet
Dom mladih